Mandarinens Simsblogg

Alla inlägg under mars 2014

Av Mandarinen - 30 mars 2014 16:47

(Jag har tagit en liten paus från den där "universitetsveckan" nu, vet inte om det är en vecka längre så vi kanske ska kalla den för universitetsmånaden? Ja, den får heta universitetsmånaden...)

Jag kom på en sak! Om du har velat köpa simpoints lääänge och inte har kunnat det kan du ju alltid gå in på origin och köpa det där. Det gjorde jag och det fungerade :) Så nu har jag laddat ner lite saker från store som jag kanske kommer skriva om någon gång.

Om du har ett konto på origin förstår du nog vad du ska göra, men om du inte har ett konto på origin så kan du läsa om hur man gör ett:

Om du har ett konto på thesims3.com kan du bara logga in på origin med den e-postadressen som du använde där. Sen så laddar du ner origin som program istället för att ha det på internet. När du har gjort det är det bara att starta origin och resten tror jag du fattar. Säg till annars så kan jag förklara! :)

En bild som jag hittade

 

Av Mandarinen - 30 mars 2014 14:38

För en vecka sen var jag och en av mina kompisar på ett porslinsmuséum och målade på benporslin. Vi var där i tre timmar, hehe, och målade varsin tallrik och kopp. Det var jättekul! Men vi fick inte ta hem dem samma dag eftersom att dem måste brännas i en ugn innan man kan använda dem. Så idag hämtade vi dem, de var jättefina! Speciellt simstallriken (hehe)...

 

Av Mandarinen - 29 mars 2014 11:23

Den där listan med saker jag kommer skriva om är ändrad, det här är vad jag kommer skriva om:


Vad som kommer med (kläder, möbler och så)

De nya sätten att dö på

Snabb information

Om universsitetstaden

 

Om jag kommer på något mer kommer jag skriva upp det här, och om du vill läsa om något speciellt om The Sims 3 Universitetsliv kan du kommentera vad det är. Jag ska försöka hitta så mycket information om The Sims 3 Universitetsliv och skriva om det här på bloggen! Universitetsliv är ett av mina favoritexpansionspaket tror jag...

 

Inlägget handlar om dessa simmar:

Melissa Wite som var en rebell, hon pluggade inom ämnet konst och kom försent till första lektionen. Melissa var syster till Wiliam Sane.

 

Hannah Sane var sportfåne, Hannah gillade inte Melissa alls och ville inte träffa henne (jag vet inte hur det blev så, men när alla kom till universitetet började Hannah och Melissa bråka?). Hannah pluggade inom ämnet gymnastik och var ihop med Wiliam Sane.

 

Wiliam Sane var nörd och älskade att spela tv-spel och gjorde det ofta. Han var ihop med Hannah Sane och bror till Melissa Wite. Wiliam pluggade inom ämnet kommunikation och det gick rätt bra.

 



Som sagt började det med att Hannah och Melissa började bråka (?) och fick en dålig relation med varandra. Men det som fick Hannah på bra humör var en "keg stand" med Wiliam.

 

Melissa började demostrera om varför man behöver poliser med några andra. Det gick kanske inte jättebra med tanke på att en polisen kom dit...

   

Polisen började prata om massa ointressanta saker som gjorde att alla sprang därifrån.

 

Melissa, Wiliam och Hannah bestämmde sig för att bjuda över några av deras kompisar...

 

Men ingen ville komma...

Så Melissa gick hem till sin kompis, det gjorde även Hannah.

Jag vet inte hur det där på bilden hände...

 Sen satte de igång och pluggade.

 

Hannah prövade att demostrera om döden.

 

Men då kom liemannen dit och gjorde henne till ett spöke för att han blev arg. Melissa och Wiliam teleporterade sig dit snabbt för att säga hejdå en sista gång.

 

Tyvärr svimmade Wiliam...

   

Två gånger till och med...!

 

Liemannen och Hannah gick till ett annat rum för att de ville vara själva.

 

Och då, helt plötsligt, förvanlade liemannen tillbaka Hannah till en sim igen! Hurra!


Så fort Melissa såg liemannen blev hon kär (???) och skickade ett kärleksbrev till honom. Visste du att liemanne raderas ut från kontaktlista när han lämnar hemmet? För det gör han. Det är lite skummt?

 

Melissa gick hem och spelade gitarr.  

Som sagt, skriv i kommentaren vad du vill läsa om inom ämnet The Sims 3 Universitetsliv!

Av Mandarinen - 28 mars 2014 19:29

Här kommer ett inlägg om vad för ämnen man kan välja att simmarna ska plugga på i universitetet.


Företagskunskap

Färdigheter som kan vara bra att kunna: Karisma, sociala nätverk och mixologi.

Egenskaper som kan vara bra att ha: Geni, ambitiös, ond, sparsam, arbetskoman och född till säljare.

Framsteg inom jobb: Affärer och brott (tjuv).

 

Teknik:

Färdigheter som kan vara bra att kunna: Logik, händighet och uppfinnare.

Egenskaper som kan vara bra att ha: Geni, datorsnille, händig, inget sinne för humör, god och excentrisk.

Framsteg inom jobb: Polis och militär.

Forskning och medicin

Färdigheter som kan vara bra att kunna: Fiske, trädgårdsarbete, vetenskap och alkemi.

Egenskaper som kan vara bra att ha: Geni, bokmal, perfektionist, socialt tafatt, gröna fingrar och lyhörd.

Framsteg inom jobb: Sjukvård och vetenskap.

Konst

Färdigheter som kan vara bra att kunna: Målning, matlagning, gitarr, piano, trummor, basgitarr, gatukonst, skulptering och nektarmakare.

Egenskaper som kan vara bra att ha: Geni, avantgardist, konstnärlig, kockbegåvning, virtuos och rebell.

Framsteg inom jobb: Matlagning, musik och film.

Kommunikation

Färdigheter som kan vara bra att kunna: Skrivande och fotografering.

Egenskaper som kan vara bra att ha: Geni, karismatisk, oemotståndlig, snackare, flörtig och social dagslänta.

Framsteg inom jobb: Jornalism, politik och spådomar.

Gymnastik

Färdigheter som kan vara bra att kunna: Idrott, kampsport och ridning.

Egenskaper som kan vara bra att ha: Geni, atletisk och älskar naturen.

Framsteg inom jobb: Proffsidrott.

 

Vissa av de här egenskaperna, färdigheterna och jobben kan man bara ha om man har ett speciellt expansionspaket. T.ex måste du ha kvällsnöjen för att kunna få färdigheten trummor.

Bild på en sim som kanske kan bli nedladdningsbar i framtiden...

           

Av Mandarinen - 26 mars 2014 17:44

Japp, rubriken har rätt. Jag ska skriva lite om hur det är på universitetet. Livet som student, helt enkelt. Det handlar om simmen på bilden nedanför, alla hennes kläder kommer från antingen The Sims 3 Universitetsliv eller Startpaketet. Den tröjan som hon har på bilden nedanför ser ju lite ut som en studenttröja, så man kan ju säga att det kommer med kläder till universietsliv som är lite anpassade för universitetet. (Jag tycker väldigt mycket om kläderna som man får till den här expansionen) Jag har tyvärr glömt hennes namn men jag tror vi klarar oss. ;)

 

Den här simmen bor i staden Aurora Skies och när man köper den världen/staden får man med en varmluftsballong. Det är den min sim är i nu, det är alltså inte något som man kan ladda ner gratis (bara så att du vet).

   

Sen så var det dags att hoppa av. Min sim tänkte sig en mysig dag i parken men så blev det inte...

 

Det var så varmt ute att hon började brinna!? Som tur var fanns det en liten sjö inte så långt bort som hon sprang till. Vattnet var ganska kallt men det var det nog värt eftersom att hon hade eld på sig och skulle kanske kunna ha dött som ett orangerött spöke?

 

När hon kom hem började det brinna, min sim hade en tårta hemma och... alltså, titta på den! Den är helt bränd. En svart tårta, supergott. Jag tror vi skulle kunna kalla detta för en eld-dag eller en otursdag.

 

När allt tråkigt händer hemma tänkte min sim såhär: "Varför inte åka till simsuniversitetet och få en examen?". Hon åkte till simsuniversitetet samma dag.

   

Såhär ser bilen ut som simmarna åker till universitetet med. Man kan köpa den i köpläget för 15 600 simdaler.

 

När simmen/simmarna kommer till universitetet finns det olika alternativ på hus. Din sim kan bo med rumskompisar i ett studenthem eller i ett hus där bara simmar med samma kön kan bo. Din/dina sim/simmar kan även bo själv/själva i ett eget hus, men det kostar några simdaler. De andra alternativen är gratis.

Om du väljer att din/dina sim/simmar ska bo med andra simmar (rumskompisar) kommer du inte kunna styra dem.

Min sim fick bo i ett hus själv som jag renoverade lite, man kan nämligen renovera huset som din/dina simmar bor i. Även om din/dina sim/simmar bor med andra simmar.

 

Min sim studerar i ämnet kommunikation så hon fick interdjuva en annan sim!

Många som koncentrerar sig på lektionen...

   

Lite kul med kompisar...

 

Och dags att räfsa löv...

 

Men sen kan man ju leka!

 

Hungrig? Japp!

 

Jag tror dert blev lite fel...

 

Maten var för stark!

 

Jag ska skriva fler inlägg senare om:

Linjerna

De nya jobben

De sociala grupperna

Av Mandarinen - 25 mars 2014 18:35

Den där "Sims 3 Universitetsveckan" som jag har pratat om är inte slut. Jag ville bara tipsa om en rätt kul sak från store...

Det är en affisch med simmar från the Sims 4 på! Den finns att ladda ner från store, så kom ihåg att du måste ha ett konto på thesims3.com för att kunna ladda ner den.

Klicka på bilden för att ladda ner. Jag har inte prövat den än, men hoppas att den är fin och passar i ett The Sims 3 hus. Nu kanske vi bara längtar ännu mer till The Sims 4 när vi ser affischen i våra simmars hem. Jag vill också ha en affisch med simmar på och när mina simmar får ha en kommer jag bara vilja ha en ännu mer.

  


Av Mandarinen - 24 mars 2014 19:45

("Vår sajt verkar ligga nere just nu. Ingen fara, vi jobbar för fullt gör att hitta en lösning på problemet." Ska det verkligen ta tio dagar att fixa så att man kan köpa simpoints, EA? Lycka till med att fixa det...)

   

Information

Det kommer med en ny värld, som man måste åka till för att komma till universitetet.

Simmarna kan hoppa av från universitetet när de vill.

För att skriva in sig vid universitetet kan man använda en dator, en telefon eller gå till skolan och skriva in sig där.

Det kommer med en ny telefon, en smartphone!

 

Nya saker som simmar kan göra

Spela pingis.

Spela juicepond (kommer inte riktigt ihåg vad det heter men jag tror det heter så).

Köpa godis och läsk i läsk och gosisautomater.

Kasta en kastskiva (kastskiva=frisbee).

Skissa på ett skissblock.

Demonstrera!

Plugga, det kan simmarna göra genom att läsa en bok, plugga på datorn eller plugga på sin telefon.

Simmarna som du skriver in på universitetet kommer ha flera tentor (tenta=prov) i slutet av terminen.

 

Vissa av de här sakerna kan simmarna bara göra på universitetet, som t.ex plugga.

(När jag skriver om nya saker som simmarna kan göra skriver jag inte alla, jag skriver bara dem jag tycker är viktiga att veta, det skulle ta för långt tid att skriva alla nya saker som de kan göra.)

 

Nya saker som kommer med spelet

Egenskaper

Avantgardist: Avantgardistsimmar vet vad som är konst och vad som inte är det, och de tvekar inte att tala om det för andra. Det är svårt att göra en avantgardist nöjd! Avantgardistsimmar har en fördel i jakten på en konstexamen från Simsuniversitetet.

Oemotståndlig: Oemotståndliga simmar är riktigt charmiga, men får ofta mer än de önskat sig! De har lätt att hitta en dejt och andra flockas för att umgås med dem, eftersom de är så oemotståndliga!

Socialt Tafatt: Social tafatta simmar försöker passa in, men ibland säger de fel saker vid fel tillfällen.  Det är inte lätt att vara socialt tafatt, men det är pinsamt!

Färdigheterna

Gatukonst

Sociala nätverk

Forskning

Jobben

Det finns tre nya jobb och de här jobben låser man upp genom de sociala grupperna, jag kommer skriva mer om det senare.

 

Av Mandarinen - 22 mars 2014 21:21

Nu ska jag skriva lite mer om The Sims 3 Universitetsliv. Jag kommer antagligen skriva flera inlägg om universitetsliv i helgen och nästa vecka, så det blir en universitetsvecka! (Säg till om du inte förstod något så kan jag förklara lite bättre...)


Till The Sims 3 Universitetsliv kommer det med en ny telefon, en smartphone! Jag ska skriva lite om den nu.

När du har installerat Universitetsliv kommer smartfonen ersätta den gamla telefonen som man får från början. Den går alltså inte att köpa i köpläget. Men det går att köpa andra telefoner i köpläget.

Sociala nätverk är en av de nya färdigheterna som kommer med Universitetsliv och din sim kommer kunna göra mer funktioner om den har högre nivå inom den färdigheten.

En bild när min sim ska åka till universitetet! Hittade tyvärr ingen bättre bild, jag har nämligen inte fotat någon bild som en smartphone är med på...

 

Om din sim har en smartphone kan den självklart göra nya saker med telefonen.

Nya saker som följer med smartphonen

Ta bilder

Skapa en blogg (läs mer om det längre ner)

Byta skal (läs mer längre ner)

Smsa olika simmar (läs mer längre ner)

Skriva in sig vid universitetet (kommer ett inlägg om det om några dagar!)

Alltså, det finns fler saker men jag skriver inte om alla. Några får du upptäcka själv!

 


Att driva en blogg

Det finns olika teman man kan ha på sin blogg, men simmen kan bara välja ett från början. För att byta och låsa upp nya teman måste din sim ha högre nivå inom sociala nätverk. Din sim kommer få stjärnor på sin blogg. Den kan ha en stjärna, två sjärnor osv. För att få mer sjärnor måste din sim få mer läsare. Fler läsare får simmen genom att skriva bra inlägg om det bloggen handlar om. Om din sim skriver ett inlägg som läsarna inte gillar kommer din sim tappa några läsare. Simmen kan även ta bilder till sin blogg. Det finns en ny livslång lycka som går ut på att simmen ska få en fem-stjärnig blogg.

 

Byta skal

Här är det samma sak, din sim måste ha en speciell nivå inom sociala nätverk för att kunna byta skal. Det finns inte så mycket mer att säga om att byta skal förutom att det finns rätt roliga skal om man bara låser upp dem! Det finns inte bara enfärgade skal utan också flerfärgade i olika mönster och så. :)

 

Smsa simmar

Det är lätt och roligt att smsa simmar! Din sim kan smsa olika simmar på olika sätt beroende på hur deras relation med varandra ser ut:

Hemligt beundrade sms

Myspysigt sms

Vänligt sms

Oförskämt sms

Skicka bildtext

Dumping sms

Det som jag har skrivit ovan kanske inte heter så, men det heter i alla fall något liknande. Kommentera gärna om jag har glömt något!

Hoppas att inlägget var till hjälp!   

Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg. Amanda heter jag som driver den här bloggen, men jag kallas för Mandarinen. Jag bor i Stockholm och är tio år gammal. Mitt största intresse är The Sims, och det är just vad den här bloggen handlar om! Här kommer jag så ofta jag kan skriva om lite blandade saker om The Sims 3 och The Sims 4, bland annat: Nedladdningar, tips, nyheter, fusk, simmar, historier, guider, mitt spel och andra saker som kan vara intressanta. Hoppas du gillar bloggen och lär dig mer om The Sims! :)

Om du vill veta mer om bloggen och mig, kan du gå till min presentation.

 

    

Följ mig på:

 

 

Thesims3.com

Bli gärna vän med mig på thesims3.com där jag heter juliajosephine.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Mandarinen undrar...

Vad gillar du mest för inlägg på min blogg?
 Nedladdningstips
 Simmar
 PGC
 Guider
 Videor
 Roliga saker
 Tips
 Historier

Bra nedladdningar

Besöksstatistik

Information om nedladdningar

Alla nedladdningar som jag tipsar om har jag prövat själv så att det inte kommer med något virus eller liknande. Spelet kan dock bli segt om du har för mycket nedladdat innehåll i ditt spel.

När jag tipsar om saker från store, eller skriver information om något därifrån, kanske jag däremot inte har testat det. Men de flesta saker därifrån har inget virus. Jag har aldrig hört att någon har fått det därifrån.

Exchange är en sida på thesims3.com som man kan ladda ner kläder, mönster, världar och andra saker. Men ladda aldrig ner saker därifrån av skapare som du inte vet så mycket om! Det finns spelare som har fått problem med sitt spel när de har laddat ner därifrån. Om jag lägger upp saker där är de därimot inte farliga för spelet.

Om du laddar ner en sim från den här bloggen eller någon annan simsblogg måste du veta om den simmen har cc i sig. Om simmen har det rekommenderar jag att du laddar ner det cc först innan du laddar ner själva simmen. Annars kan du få problem med ditt spel. Samma sak är det med ett hus, titta om det har cc i sig och ladda i så fall ner det cc först.

CC = Custom Content = Nedladdat Innehåll

Regler på bloggen

Om du ska kommentera eller fråga någonting läs gärna detta innan:

1. Om du skriver en fråga och har problem med ditt spel, skriv ordentligt så att jag förstår. Om jag inte förstår kanske jag tyvärr inte svarar.

2. Om du ska skriva en kommentar ska det helst handla om inlägget.

3. Du får absolut inte vara elak mot mig eller någon annan!

4. (nytt!) Du får skriva reklam om din blogg, men i så fall, skriv det på ett trevligt sätt.

5. Skriv inga löjliga kommentarer eller frågor.

6. Skriv inte samma fråga flera gånger, om jag inte svarar på länge får du ha tålamod!

Senaste inläggen

Kategorier

Gästboken

Arkiv

Tidigare år

Copyright

Allt på den här bloggen ägs av mig om inget annat anges, och jag vill absolut inte att det kopieras och vill inte se det någon annanstans!


Skapa flashcards